پادکست شش زيگما (سيگما) برنامه سي و چهارم Sigma Podcast  

برنامه سي و چهارم پادکست شش زيگما  (سيگما)  حجم فايل : 3.3 مگابايت

دومين کنفرانس بين المللي شش سيگما

قسمت دانلود کتابهاي شش سيگما را ببینید.

نقش OEE (اثر بخشي کلي تجهيزات) در کارخانجات فعال در صنعت خودرو (اول)

در قسمت صفرم اين مجموعه سوالاتي طرح شد در اينجا پاسخ آن سوالات بر اساس تجربيات کسب شده در کاخانجات داده مي شود.آيا اين شاخص براي تامين کنندگان قطعات خودرو و هم چنين براي دو تامين کننده قطعات خودرو سازان اثري داشته است؟

ممکن است تاکنون سيستم و يا متولي براي

ادامه نوشته

چک ليست ارزيابي پياده سازي شاخص اثر بخشي کلي تجهيزاتOEE

براي آنکه بر اثربخش بودن اجراي شاخص اثر بخشي کلي تجهيزات در کاخانجات نظارت داشته باشيد و اصلاحات لازمه را تعريف کنيد اين چک ليست مي تواند راهنماي خوبي باشد هم چنين از آن مي توانيد براي نحوه اجراي شاخص ايده بگيريد و استفاده کنيد:
ادامه نوشته

پادکست شش زيگما (سيگما) برنامه سي و چهارم Sigma Podcast

برنامه سي و چهارم پادکست شش زيگما  (سيگما)  حجم فايل : 3.3 مگابايت

دومين کنفرانس بين المللي شش سيگما

قسمت دانلود کتابهاي شش سيگما فراموش نشود.

نقش OEE (اثر بخشي کلي تجهيزات) در کارخانجات فعال در صنعت خودرو(صفرم)

اشاره شده بود که اثر بخشي کلي تجهيزات توسط دو تامين کننده عمده قطعات خودرو براي خودرو سازان سايپا و ايران خودرو به ترتيب سازه گستره سايپا و ساپکو مي باشند در ابتداي امر حدود 3 سال پيش سازه گستر سايپا و بعد از آن ساپکو در تامين کنندگان خويش محاسبه شاخص اثر بخشي کلي تجهيزات را به عنوان يک الزام اعلام کردند و حال بعد از گذشت حدود يک الي دو سال از اين موضوع در اکثر کارخانجات فعال در زمينه قطعات خودرو اين شاخص محاسبه مي گردد.

امّا:

 آيا اين شاخص براي تامين کنندگان قطعات خودرو و هم چنين براي دو تامين کننده قطعات خودرو سازان اثري داشته است؟

آيا تجربيات اجرائي آنها قابل استفاده براي صنايع ديگر مي باشد؟

استراتژي استفاده و محاسبه اين شاخص چه بوده است ؟

تامين کنندگان قطعات خودرو چه بهره اي از استفاده از اين شاخص برده اند؟

در آينده به اين شاخص با چه نگرشي نظر خواهد شد؟

چگونه جايگاه اين شاخص را در کارخانه خويش ايجاد کنيم؟